dinsdag 7 juni 2011

Groupie

Zaterdag stond ik dubbel geboekt: eerst Antwerpen, dan Sint-Niklaas. Samen met vriendinnen naar de modeshow van de academie aldaar. Niets Sex-and-the-City: de stijlvollen aan de zijkant van de catwalk trokken daags nadien waarschijnlijk weer gewoon een jeansbroek aan, er was geen champagne in de broeierig hete zaal en geen enkel model viel van haar hakken. Al scheelde dat niet veel, volgens Annelies.

Wat het dan wel was? Veel indrukken. Geen tijd om zelf foto's te nemen. En daarbij: silhouetten in beweging, een donkere ruimte en felle spots... Daar waag ik me niet aan! Laat mij maar gewoon kijken en twijfelen. Want ik weet wat ik mooi vind, maar niet wat volgens modekenners "goed" is.

Wat ik écht mooi/sterk vond:
* Annelies Wullaert - And Usually Just a T-Shirt. Al is het moeilijk om objectief te blijven... Het bloesje met opstaande doos dat ik ooit paste, viel perfect. De houten manchetten en kragen oogden heel mooi. Het kleur-wit contrast werkte wonderwel. Maar ik had ook graag haar opstelling gezien: de silhouetten met houten rokken in beweging vond ik helemaal anders, de modellen leken niet op hun gemak. Na wat ik achteraf hoorde over de stress backstage kan ik me dat wel voorstellen.
* Sylvie De Moor -Here Comes the Sun Little Darling
* Annelies De Meulenaere - Le Congo, Paradis Perdu

En kijk: dat zijn blijkbaar de namen de we in de gaten moeten houden! Ken ik er dan toch iets van? Neen. Want het verslag meldt ook ene Tom Van der Burght en zijn Transformama lag me absoluut niet. Ik ken er duidelijk niets van.

*Annelies, ik ben plaatsvervangend apetrots. En ik hou je de komende jaren in de gaten! Hoe dan ook.*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten