maandag 25 maart 2013

Lentesneeuw

Op 21 maart ging ik bloggen dat de lente voor mijn part mocht starten. Dat het wat warmer mocht worden want dat ik mij herinnerde dat de zon aan het begin van de lente al eens durfde te schijnen. Ik meende mij dat toch vrij accuraat te herinneren: gedurende twee jaar maakten wij er een jaarlijkse traditie van om het eerste lenteweekend naar Amsterdam te trekken (met de komst van een tweede kind verdween dat voorjaarsvoornemen als sneeuw voor de zon) en ik dacht dat wij toen veel buiten zaten, op terrasjes enzo.

Toen bekeek ik de foto's van Amsterdam 2009 en moest ik constateren dat we onze dikke winterjassen en zelfs mutsen aanhadden.




Idem voor Amsterdam 2010. De pinguins in Artis waren met het koude weer in hun nopjes.

Dus ja, we hebben het toen blijkbaar ook koud gehad. Misschien mag een mens van de prille lente nog niet teveel verwachten. Tot slot zie ik in mijn moestuinplan dat ik pas mag uitzaaien begin mei omdat er dan geen kans meer is op nachtvorst. Maar wat mij toch echt wel opvalt aan de foto's van voorbije lentes: het sneeuwde niet.

Ik herhaal: het sneeuwde niet.
    

2 opmerkingen:

  1. we zijn optimistisch beginnen zaaien die 24ste (waar waren we met ons gedachten...)

    we gaan in de vakantie naar Amsterdam met de jongens: tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Artis is heel leuk en ook het Vondelpark natuurlijk. Wij hebben toen niet veel musea gedaan, maar zijn vooral veel buiten geweest. Er is zoveel te zien en in het weekend zijn er ook gezellige marktjes. Een fiets is daarvoor het perfecte vervoersmiddel: je bent overal heel snel en je valt niet op tussen de lokale bevolking (hoewel er veel toeristen zijn die duidelijk fietservaring tekort hebben). In Amsterdam worden overal fietsen verhuurd, ook met kinderzitjes voor- of achteraan (voor alle zekerheid hadden wij toch op voorhand gereserveerd).
    Op zondag bezochten we de - toen gloednieuwe - bibliotheek (die is op zondag open). De kinderafdeling is er heel leuk en op de bovenste verdieping heb je een goed restaurant met zicht op Amsterdam. Ziezo, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen