zaterdag 20 april 2013

Voorzaaien met de meubelgigant

Aha, de zon is er. Snel, snel! Voorzaaien die handel!

Ik zag daar het idee om voor te zaaien in krantenpapier. En daar om voor te zaaien in eierdozen (nu ik het van dichtbij bekijk: die eierschalen ben ik precies vergeten). Het idee is dat ik geen gedoe heb met voorzaaien in potjes waarbij het plantje later weer uit het potje in de volle grond moet. Zowel het krantenpapier als het karton van eierdozen kan je rechtstreeks in de grond zetten: dat lost vanzelf op.

Toch heb ik nog mijn twijfels... Als ik die dingen gedurende drie weken water moet geven, zal het krantenpapier dan nog wel houden? Misschien zijn de eierdozen daar beter tegen bestand, maar hoe ga ik in godsnaam die afzonderlijke eierdingen in de grond geplant krijgen? Los scheuren? Knippen? Dan vliegt alle aarde er plantje per plantje toch weer uit? Alle tips zijn welkom.

Wat alleszins wel al goed werkt zijn de speelgoedbakken van een niet nader genoemde meubelgigant. Ik ga dit jaar in onze volkstuin nogal eens scoren met de mij toebedeelde verantwoordelijkheid over de vruchtgewassen!



Morgen doen we met onze volkstuin trouwens van openingsfeestje! (Met pijn in het hart ga ik voor het werk een hele dag naar Brussel...) Hopelijk bent U er wel bij.

2 opmerkingen:

  1. Ik probeerde het vorig jaar met wc-rolletjes en dat begon al snel te beschimmelen en zo. Niet te veel water geven dus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zal ik proberen op letten... Merci voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen