vrijdag 31 mei 2013

Bestel NU allemaal een fairphone

Mijn oude / huidige gsm werkt nog perfect. Maar Allerliefste (in mijn telefoonboek opgeslagen onder "ICE") heeft mij een nieuw exemplaar aangepraat. Omdat ik onlangs liet vallen dat onderweg een foto trekken of iets online checken af en toe handig zou kunnen zijn. Maar vooral omdat zich nu een unieke kans voordoet:



't Is voor het eerst dat een gsm / smartphone gemaakt wordt met fairtrade materiaal. Waarmee bedoeld wordt: de grondstoffen - koper, zink, tin,... wat zit er in godsnaam allemaal in een gsm? - komen uit conflictloze gebieden. En dat is blijkbaar al heel wat. Want wist U dat uw gsm komt uit oorlogsgebied? Oh ja, zo gebeurt dat blijkbaar. Net zoals onze kleren door onderbetaalde naaisters worden gemaakt. En onze sportschoenen door kinderen.

Ik weet het wel, als consument kun je niet altijd àlles uitzoeken. Fairtrade choco en bananen, da's makkelijk en overal te vinden. Fairtrade kleren, daar moet je al naar op zoek. Voor een gsm was er tot nog toe zelfs geen fair alternatief beschikbaar.

Maar nu dus wel! Help Fairphone aan 5.000 pre-orders, dan gaat deze duurzame smartphone ook écht in productie. Allerliefste bestelde voor mij alvast de 3603ste. Ik krijg hem toegestuurd in oktober. En dan gaat hij er zo uitzien.




Is dat niet ubercool?

Edit: Et voilà, Ter Zake is nu ook mee.
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten