donderdag 30 januari 2014

High Maintenance

De dochter - Hare Majesteit - is ook wel eens High Maintenance (HM). Niet alleen omwille van de bochten en wrochten in haar schoon karakter, maar ook in de dagelijkse gang van zaken. Want zomaar spelen, zoals ik haar broer en vele andere kinderen zie doen, dat doet zij niet. Neen, zij bedenkt en organiseert. Soms lukt dat op haar eentje, maar even vaak heeft ze daarvoor hulp nodig. En dan is het dus van HM.

"Ik heb een idee! Ik wil een koekjeskasteel maken en daarna broodpudding."

Poging tot tijd rekken. "Zoek maar op in het kookboek."
"Hier staat het. In dat boek dat ik van Febe kreeg."

Poging tot ontraden. "We hebben niet alle ingrediënten."
"Ik ga wel naar de winkel van Moniek. Wat hebben we allemaal nodig?"

Poging om haar Maintenance op termijn wat minder High te maken. "Schrijf maar op, ik dicteer."
" 6 ij, suiker, baakbooter"

Poging tot... Laat maar, ik capituleer en zet schalen, weegschaal en mixer klaar.

't Is leuk hoor. We zijn een tijdje gezellig bezig en het resultaat is lekker. Maar terwijl ik alles afwas, komt zij alweer met een volgend initiatief. "Mag ik schilderen?"







Geen opmerkingen:

Een reactie posten