dinsdag 23 december 2014

Oh, december...

December, met je koude nachten en donkere dagen vol cadeautjes. Ik weet niet goed wat ik van jou moet denken. 't Is gezellig binnen zitten terwijl jij de takken van de bomen laat zwiepen. Maar je bent ook veel te druk, met je eindrush op het werk en de dagelijkse hoofdpijnen die daaruit voortkomen.

Geen zorgen, sinds dit weekend focus ik mij op de leuke kanten van jouw jaargetijde. Het speelgoed dat nu voluit benut kan worden. Ik laveer voorzichtig tussen legoblokjes, treinsporen en knutselprojecten. De mandarijnen, gouden munten en suikerkoekjes die samen in de fruitschaal liggen. Aan het ontbijt beleggen we nog steeds boterhammen met platgeslagen chocoladepeetjes.


Ik verwarm me aan het geluid van schaatsen op het ijs. Dat fijne ijspoeder dwarrelt nog steeds in mijn hoofd, als herinnering aan de ochtend dat mijn vader en ik - net als vorig jaar - met de middenbouw onder de Stadshal toertjes draaiden. 

Ik richt me op de lichtjes in de stad en de lampjes die je her en der door de ramen ziet flikkeren. En telkens ik buitenshuis op een echte boom stuit, snuif ik diep de geur van dennennaalden. (Wij beperken het tot onze binnenhuisschommel.) 



En ik beslis: ik ga even echt vakantie nemen. Ik (b)log out zodat ik er ten volle van kan genieten en wens U ondertussen warme dagen.

5 opmerkingen:

  1. We proberen er toch maar het beste van te maken. Ook ik begrijp er allemaal niet veel van. Wie houdt van die te korte dagen, dat binnen zitten en al dat gedoe rond wensen en het NIEUWE jaar? Voor de kindjes doe je maar die kerstboom en al die cadeautjes al heb ik het wel verteld dat er maar één Kerstman is en dat ben IK en we maken er dus het beste van met 'elke dag een beetje een feestje!', eens een keer chips en de verwachting van mooi voorlezen mooie cadeau's, .... We leven in het land van melk en honing en dus is december ook nog te doen in this life ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Sandra, oh, maar ik hou echt wel van deze tijd van het jaar. Wat ik probeerde te vertellen is dat ik zo moe ben. De voorbije periode is razend druk geweest, vooral op het werk. Dus nu neem ik eens écht vakantie. Ook van mijn blog... ;-)

      Verwijderen
  2. off line gaan, altijd een goed plan. Het ga je daar goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super kerst-schommel-boom! Goed gevonden! :D Ook aan jou warme dagen gewenst, en geniet van je jezelf-gegunde rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, geniet met volle teugen van je vakantie! En wat een leuke boom hebben jullie! Ideaal om de cadeautjes te bewaren :-)

    BeantwoordenVerwijderen