maandag 5 oktober 2015

Technische storing

Middagpauze. Snel een bericht om te laten weten dat ik niet zo veel berichten kan schrijven.

Onze computer thuis heeft namelijk een technisch mankement. Dat komt ervan als je vanuit je bad films wil kijken... (Wat moest ik anders, met Allerliefste de hele tijd in het buitenland?)

Computerloze avonden zijn zo slecht nog niet. Ik ga ofwel op tijd gaan slapen ofwel veel te laat omdat mijn boek te spannend is. Met andere woorden: ik lees. De was raakt op tijd geplooid. Ik ben opnieuw beginnen tapdansen en oefen veel piano: Big my Secret - voorlopig nog met linker- en rechterhand afzonderlijk; en op eenvoudig verzoek van de kinderen ook dé hit van Frozen - voorlopig nog op 60% van de snelheid.

Maar ik mis het bloggen. Dat wel.

Edit: Ondertussen vul ik aan zoals ik vroeger mijn dagboeken schreef - in retrospectief. Dan was het weer een maand geleden dat ik iets genoteerd had en scheef ik alle belevenissen en overschouwingen van die voorbije maand alsof ik het de avond zelf overpeinsd had.

4 opmerkingen:

  1. Ik vroeg het me af. Maar het is je vergeven. Ik doe ook de gekste dingen wanneer de man niet veel thuis is ;-).
    Al heb ik het bloggen nooit gemist. Zelfs niet in de vakanties. Het komt altijd terug namelijk;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het komt terug, dat denk ik ook. Maar ondertussen zitten in mijn hoofd allerlei berichten klaar. Over de verjaardag van de dochter en die van de oma, over de speelplaatswerken op school, over seksuele voorlichting, over nieuwe schoenen, over loslaten omdat de oudste alleen naar huis wil fietsen, over uitstapjes in Wallonië, over ... En ik krijg die berichten maar op het net door die ***computer! Aaargh. Enfin, het komt wel terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. computerloze avonden zijn inderdaad wel eens tof
    maar ik snap het helemaal, de ideeënstroom in het hoofd en niet de mogelijkheid om ze uit te voeren... Mijn bureau is nog altijd niet af, dus de computer staat in onze slaapkamer, maar er zijn nog geen deuren, dus ik kan er niet werken als de kinderen in bed liggen, dan worden ze wakker. Maar wanneer is de enige tijd om te bloggen of foto's te verwerken? Juist, ja. Toch maar bezig om een klein tijdelijk bureaumeubel te ontwerpen voor in de salon, want ik ben het beu :-). En op een ipad kun je toch tegenvallend weinig echt doen.
    In bad films kijken? Is dat niet wat veel multitasken? Beter gewoon eens genieten van de rust in bad ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke vrouw heeft recht op haar eigen ruimte, dat zei Virginia Woolf al. (Ik had een paar geëmancipeerde leerkrachten op mijn middelbare meisjesschool die ons dat soort dingen meegaven... ;-)

      Ik versta heel goed dat je ondertussen een meubel ontwerpt voor het salon. (Ben trouwens benieuwd, dat gaat er volgens mij weer heel stijlvol uitzien bij jou!)

      En ja, in bad films kijken: ik zeg mijn huisgenoten dat dat niet zo goed is, dat ze op zulke momenten bezig moeten zijn met zichzelf, hun eigen lijf. Maar ik had één avond waarop ik niet aan het opruimen was of voor de kinderen bezig of vroeg in bed zat wegens oververmoeid, en ik wou die tijd voor mezelf precies maximaal uitbuiten. Ha, dat doe ik dus nooit meer.

      Verwijderen