donderdag 29 september 2016

Plastifier


Brede glimlach toen ik deze zag passeren. Niet om wat U misschien denkt: dju, had ik die zizi maar in een plastiekske gestoken. Ik denk: aaargh, straks is het oktober en ik heb nog niets gekaft!

Ik hou van boeken kaften in september. In die moordende maand is het een van de weinige zekerheden. Rustgevend bovendien. Mooi nieuw papier. Passen, knippen, plooien.

In plaats daarvan heb ik een boek geschreven, 39 graden koorts overwonnen, uitbundig een verjaardag gevierd, elke dag na school hypervermoeide kinderen opgevangen, acht bananendozen vol rommel het huis uit gekregen, een kleine heelkundige ingreep ondergaan, twee nieuwe pianostukken ingestudeerd, achter de loodgieter aangezeten, 134 baantjes schoolslag gezwommen.

Vergelijk dat met plastifier des livres scolaires en ik weet het wel.
    

2 opmerkingen: