zaterdag 29 april 2017

Fair wear Friday: het limoeneffect

Ha! Nu denkt U natuurlijk dat ik het in de reeks over eerlijke kleren ga hebben over medewerkers die worden uitgeperst als een limoen. Geen zorgen, daar ga ik niet over uitweiden. Maar het gebeurt dus wel. Daarom dat ik tegenwoordig alleen nog maar fair en tweedehands koop.

En kijk. In de leuke smalle steegjes van Barcelona bestaan nog winkeltjes die lokaal produceren. Ik kocht er een ritsrokje van William Nunes de Azevedo. Een uniek stuk, handgemaakt in de mediterraanse zon.





Mijn exemplaar zit er niet meer tussen. Blauw met wit hangt nu in mijn kast. En wat dat limoeneffect dan wel is? Kijk hier eens, hoe de rits zo'n rokje van je benen pelt.

********************
Dit bericht past in een reeks over faire kleren. Op vrijdag ga ik (soms!) in mijn kleerkast op zoek naar broeken, rokken, bloesjes, kleedjes, schoenen, ondergoed en kousen die eerlijk gemaakt zijn. Dat wil zeggen: kleren die de katoenboeren én de textielarbeiders in goede werkomstandigheden konden maken en waarvoor ze een deftig loon kregen. Daarom. 
Zin om mee te doen met Fair wear Friday? Mail Lies!
      

1 opmerking: